İletişim Stratejileri ve Meteforlar Eğitimi: Uzunyaz Boya


20 Ocak tarihinde harika bir lojistik ekibe sahip Uzunyaz Boya ile iletişim stratejileri ve iletişimde meteforlar üzerine keyifli bir çalışma gerçekleştirdik. Eğitim öncesi ve sonrası ölçümlemeyi ihmal etmedik. Şubat ayı içerisinde küçük bir oyun ile tekrar iletişip pekiştirmeyi hedefliyoruz. Yine her seminer ve eğitimde olduğu gibi harika kitaplar hediye ettik. Kitaplarımızdan biri lojistik departmanının emektar çalışanına verildi. Nedeniyse beklenmedik bir şekilde düzenli kitap okuduğunu ve üstelik en son okuduğu kitabın sol ayağım olduğunu öğrenmemdi. İletişim yeteneğimizi geliştirmenin en harika yollarından biri okumaktır. Bakınız kitap okumak demiyorum. Okumak: makale, kitap blog yazıları, haberler, araştırma sonucları vb. bilgi dağarcığınızı geliştirecek her şeyi okumak.

27330471_10155933887874029_880635564_o

İletişim becerilerinin; iş ilanlarında, performans değerlendirme sistemlerinde en önemli yetkinliklerden biri olması ve hızla gelen, ezber bozan  dijital çağda giderek önem kazanması; firmaların eğitim planlarına yılda en az iki kez dahil etmeleri  ve her defasında başka eğitmenlerle bakış açılarını geliştirmeleri; iş verimi ve ekip kaynak yönetimi açısından önem arz etmektedir.

İletişim; haberleşme olarak bilinmekle birlikte; bireyler arasında ortak gerçekleştirilen anlamlı BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişi olarak tanımlanabilir. İletişim DİNLEME ile başlamalıdır. 

“Bir zihnin başka bir zihinde kendi yaşadığı deneyimin (olmasını istediği şeyin) canlandırılmasını sağlayabilmesi”

İletişim eğitimlerinde, iletişimi tanımlayıp davranış ve  iletişim temsil biçimleri, iletişimde meta programlar üzerine bilgilendirme yaptıktan sonra uygulama (oyun) kısmında hep beraber yeniden deneyimlediğimiz bu harika süreç konusunda verimliliğimize katkı sağlayacak problem çözmeye odaklı stratejiler geliştiriyoruz (https://www.youtube.com/watch?v=PKcqN6prrzs )

Karşı tarafın ve kendi ihtiyacımızı karşılamak için iletişime geçeriz. «Taşın zemine ihtiyacı vardır. İletişim kabiliyeti de orada durması nispetindedir sadece…»

Hedefe odaklı olmalıdır ve davranış değişikliği oluşturmalıdır….İletişimin kalite ölçüsü…Davranış değişikliği gerçekleştirip gerçekleştirmediği de iletişimin gücünün ölçüsüdür.

Herhangi bir duygu ve düşünceyi aktarmanın yolu iletişimdir. Davranışta bir iletişim biçimidir. Söz ile davranışlar birbiri ile uyumlu olmalıdır

İletişim kurmamanız mümkün değildir. Mutlaka bir etki yaratırsınız.

Konuşmanın anlamı aldığınız cevaptadır. Aldığınız cevabı beğenmiyorsanız iletişiminizi değiştirin. Başarısızlık yoktur sadece geri bildirim vardır Hata yoktur sonuçlar vardır. Her deneyim yeni bir şey öğrenmek için bir fırsat olarak görülmelidir. Tabi aşağıdaki gibi bir durumdan bahsetmiyoruz:)

aey-son

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s